Maak kennis met activiteiten in Assen

Bij AAN Assen kunnen kinderen na schooltijd lekker bezig zijn met verschillende activiteiten! Of je nou van sporten houdt, creatief bent of juist nieuwsgierig bent naar de workshops, er is voor ieder wat wils. Dit waren voor ons de perfecte uitgangspunten voor een vrolijke identiteit met kleurrijke illustraties.

Highlights

  • Opdrachtgever

    AAN Assen

  • What we did

    Identiteit
    Illustreren
    Animeren
    Print
    Social

  • What we loved

    Een toffe illustratiestijl centraal stellen voor de identiteit

De illustraties maken de identiteit

Naast het ontwerp van een herkenbaar logo hebben we de kracht van de illustraties gebruikt om het verhaal, concept en ideeën tot leven te brengen. Ze spelen een essentiële rol bij het communiceren van de boodschap en het creëren van een visuele identiteit. Door kleur, vorm, compositie en stijl te combineren, hebben we een unieke visuele taal gecreëerd die de doelgroep aanspreekt en inspireert.

Van nieuwe identiteit naar drukwerk

Online communiceren is natuurlijk helemaal van nu, maar hoe bereik je je doelgroep offline? Het wordt vaak vergeten, maar het is nét zo belangrijk! Het bereiken van je doelgroep met flyers kan een effectieve marketingstrategie zijn en versterkt juist je online communicatie. Hieronder staan enkele tips om je te helpen bij het bereiken van je doelgroep.

AAN flyer activiteiten schema ontwerp met een donker groene achtergrond.
AAN ontwerp flyer met gele achtergrond en illustratie vrouw.
AAN flyer ontwerp met verschillende kleurvlakken en kleine illustraties.

Onze tips!

  1. Definieer je doelgroep
    Identificeer demografische gegevens zoals leeftijd, geslacht, locatie, interesses en voorkeuren. Dit zal je helpen om gerichte flyers te maken die aantrekkelijk zijn voor je doelgroep.
  2. Plaatsing
    Kies de juiste locaties om je flyers te verspreiden. Denk na over waar je doelgroep zich bevindt en welke plaatsen ze vaak bezoeken. Dit kunnen drukke winkelstraten, winkelcentra, scholen of andere relevante locaties zijn. Zorg ervoor dat je toestemming hebt om je flyers op die locaties te verspreiden.
  3. Visuele aantrekkingskracht
    Zorg ervoor dat je flyers visueel aantrekkelijk zijn en de aandacht trekken. Gebruik opvallende kleuren, aantrekkelijke afbeeldingen en een duidelijk en beknopt ontwerp. Vermijd te veel tekst en zorg ervoor dat de belangrijkste boodschap direct duidelijk is.
  4. Heldere boodschap
    Communiceer je boodschap beknopt en duidelijk. Geef de belangrijkste informatie zoals de aard van je producten of diensten, speciale aanbiedingen of kortingen, contactgegevens en eventuele andere relevante details. Zorg ervoor dat de boodschap aansluit op de interesses en behoeften van je doelgroep.
  5. Call-to-action
    Moedig je doelgroep aan om actie te ondernemen door een duidelijke call-to-action op te nemen in je flyers. Dit kan een oproep zijn om je winkel te bezoeken, je website te bezoeken, contact met je op te nemen of een specifieke aanbieding te gebruiken. Maak het gemakkelijk voor mensen om de gewenste actie te ondernemen door duidelijke instructies en contactinformatie te verstrekken.
  6. Timing
    Overweeg de timing van je flyerverspreiding. Als je een evenement promoot, zorg er dan voor dat de flyers op tijd zijn verspreid, zodat mensen voldoende tijd hebben om te plannen. Houd ook rekening met seizoensgebonden trends en evenementen die relevant kunnen zijn voor je doelgroep.