Verbindt. Verrijkt. Verwondert.

Het Academiehuis, een plek om te ontmoeten én verbinden. Een plek om te leren en te innoveren, maar vooral een plek om je te verwonderen. Iets waar het Academiehuis meer dan trots op is en graag met iedereen wil delen. Meer dan logisch, vinden we bij Beeldprikkels. Maar hoe overtuig je iedereen in Zwolle én daarbuiten? Juist! Door de juiste communicatie en visuele elementen. Het Academiehuis mag gezien worden: het werd tijd voor een rebranding!

De gewelven van het Academiehuis.

Highlights

  • Opdrachtgever

    Academiehuis

  • What we did

    Merkverhaal
    Rebranding
    Print
    Social Media

  • What we loved

    De rondleiding onder de gerestaureerde gewelven om nog meer de historie van de grote kerk te ervaren en zo te kunnen verwerken in het design.

(Re)brand los!

Om een goede rebranding uit te kunnen voeren, moet je terug naar de basis. Wat is het Academiehuis en voor wie is het Academiehuis? Op die, én nog veel meer vragen kregen wij antwoord en hebben we verwerkt in het merkverhaal. In het merkverhaal lees je dat het Academiehuis dé plek is om gedachten en verhalen uit te wisselen, om te luisteren naar muziek, waar kunst een plek krijgt en waar vooral is te lezen dat zij een interessante toevoeging zijn aan de Zwolse cultuur. En dat voor jong én oud!

Maar met alleen lezen ben je er niet. Dat willen we natuurlijk ook laten zien. Check! Met de vernieuwing van het beeldmerk (de engel), een nieuw font en de uitbreiding van het kleurenpalet werd het Academiehuis pas écht gezien. In woord en beeld.

Academiehuis kleurenpalet.

Lijnenspel

De grote kerk in Zwolle, oftewel het Academiehuis vraagt om een bijzondere identiteit. Een plek wat veel meer is dan alleen een plaats met events. Dit hebben we doorgevoerd in alle visuele uitingen. Daarbij is een terugkerend element: het lijnenspel. Niet zo heel gek, want de lijnen komen gewoon vanuit de kerk! De gewelven, de vormen en de ramen. En juist die prachtige belijning die de kerk zo’n uniek tintje geven, leeft door in de identiteit en alle middelen. De schuine woorden in de vormgeving? Goed gezien! Dat is om de nadruk te leggen op de belangrijke woorden van het Academiehuis, voor de doelgroep. Wel zo duidelijk!

Doorvertaling identiteit on- en offline

Nadat de corporate identity, oftewel de bedrijfsidentiteit staat, werd het tijd voor de doorvertaling en onderscheiding van alle ‘labels’. De categorieën ‘woord’, ‘muziek’, en ‘kunst’ krijgen een eigen beeldmerk, zodat het Academiehuis gericht zijn doelgroepen kan voorzien van de leukste content. Hoogste tijd voor hen om het allemaal te laten zien aan de buitenwereld. Want zeg nou zelf: het Academiehuis vraagt toch om een bezoekje?

Die doelgroep bereiken: dat kunnen ze wel! Met het prachtige ‘Zwolle Baroque Festival’ en de (her)opening op 19 januari weten ze jong én oud te verrassen met de veelzijdigheid van de Grote Kerk Zwolle. We zijn dan ook meer dan trots dat we voor hen meerdere uitingen voor op social media hebben gemaakt. Want echt, aandacht: dat verdienen ze! Chapeau!

Bewegend beeld van het beeldmerk 'woord'.
Bewegend beeld van het beeldmerk 'muziek'.
Bewegend beeld van het beeldmerk 'kunst'.
Voorbeeld van de binnenkant van een flyer met verschillende pagina's voor het Academiehuis.
Zwolle Baroque ontwerp voor een social media post met een man leunend op een vleugel met een gele en paarse achtergrond.
Bewegend beeld van een paarse harp die ronddraait in een geel rondje.
Gele achtergrond met dikke paarse golven op de achtergrond die uitvagen met op de voorgrond een afbeelding van het orgel van het Academiehuis.