Bij AAN Assen kunnen kinderen na schooltijd lekker bezig zijn met verschillende activiteiten! Of je nou van sporten houdt, creatief bent of juist nieuwsgierig bent naar de workshops, er is voor ieder wat wils. Dit waren voor ons de perfecte uitgangspunten voor een vrolijke identiteit met kleurrijke illustraties.
Maak kennis met activiteiten in Assen
Highlights
Opdrachtgever
AAN Assen
What we did
Identiteit
Illustreren
Animeren
Print
SocialWhat we loved
Een toffe illustratiestijl centraal stellen voor de identiteit

De illustraties maken de identiteit
Naast het ontwerp van een herkenbaar logo hebben we de kracht van de illustraties gebruikt om het verhaal, concept en ideeën tot leven te brengen. Ze spelen een essentiële rol bij het communiceren van de boodschap en het creëren van een visuele identiteit. Door kleur, vorm, compositie en stijl te combineren, hebben we een unieke visuele taal gecreëerd die de doelgroep aanspreekt en inspireert.
Van nieuwe identiteit naar drukwerk
Online communiceren is natuurlijk helemaal van nu, maar hoe bereik je je doelgroep offline? Het wordt vaak vergeten, maar het is nét zo belangrijk! Het bereiken van je doelgroep met flyers kan een effectieve marketingstrategie zijn en versterkt juist je online communicatie. Hieronder staan enkele tips om je te helpen bij het bereiken van je doelgroep.



Onze tips!
- Definieer je doelgroep
Identificeer demografische gegevens zoals leeftijd, geslacht, locatie, interesses en voorkeuren. Dit zal je helpen om gerichte flyers te maken die aantrekkelijk zijn voor je doelgroep. - Plaatsing
Kies de juiste locaties om je flyers te verspreiden. Denk na over waar je doelgroep zich bevindt en welke plaatsen ze vaak bezoeken. Dit kunnen drukke winkelstraten, winkelcentra, scholen of andere relevante locaties zijn. Zorg ervoor dat je toestemming hebt om je flyers op die locaties te verspreiden. - Visuele aantrekkingskracht
Zorg ervoor dat je flyers visueel aantrekkelijk zijn en de aandacht trekken. Gebruik opvallende kleuren, aantrekkelijke afbeeldingen en een duidelijk en beknopt ontwerp. Vermijd te veel tekst en zorg ervoor dat de belangrijkste boodschap direct duidelijk is. - Heldere boodschap
Communiceer je boodschap beknopt en duidelijk. Geef de belangrijkste informatie zoals de aard van je producten of diensten, speciale aanbiedingen of kortingen, contactgegevens en eventuele andere relevante details. Zorg ervoor dat de boodschap aansluit op de interesses en behoeften van je doelgroep. - Call-to-action
Moedig je doelgroep aan om actie te ondernemen door een duidelijke call-to-action op te nemen in je flyers. Dit kan een oproep zijn om je winkel te bezoeken, je website te bezoeken, contact met je op te nemen of een specifieke aanbieding te gebruiken. Maak het gemakkelijk voor mensen om de gewenste actie te ondernemen door duidelijke instructies en contactinformatie te verstrekken. - Timing
Overweeg de timing van je flyerverspreiding. Als je een evenement promoot, zorg er dan voor dat de flyers op tijd zijn verspreid, zodat mensen voldoende tijd hebben om te plannen. Houd ook rekening met seizoensgebonden trends en evenementen die relevant kunnen zijn voor je doelgroep.
Jouw kleine, grote wereld
Bij Peuterwerk zeggen ze het elke dag: alles begint bij het kind. Alles wat ze nodig hebben om te groeien: een goede basis en een sterke start. Dat is de kracht én de kleine, grote wereld van Peuterwerk. Peuterwerk is dé plek waar kinderen van 2 tot 4 jaar kunnen groeien, bloeien en ontwikkelen. Deze groei en bloei hebben wij doorvertaald naar een passende identiteit. Kijk je mee?
Highlights
Opdrachtgever
Peuterwerk
What we did
Identiteit
Social
Animatie
PrintWhat we loved
Structuren! Gebruik maken van brushes, patterns en textures. We love it!
Merkidentiteit
Peuterwerk heeft ons benaderd met een té leuke vraag: Helpen bij het ontwikkelen van een nieuwe identiteit. Een huisstijl die perfect aansluit bij hun nieuwe merkverhaal en identiteit. Namelijk: kinderopvang met hoogwaardige zorg als basis en een sterke maatschappelijke verbinding als fundament. Hun visie is het creëren van locaties die functioneren als een hecht dorp, waar zowel kinderen als ouders – het gezin als geheel – omringd worden met alles wat ze nodig hebben. Dat klinkt mooi, toch?
Ze streven naar uitstekende opvang, versterkt en ondersteund door hun brede welzijnsorganisatie. En daar hoort natuurlijk een visuele identiteit bij, die alles uitstraalt wat zij zijn. Een speelse, vriendelijke, toegankelijke uitstraling. Zeg nou zelf, dat is best gelukt toch?


Dé plek
Waar je, JIJ mag zijn!
Een visuele identiteit: Speels én toegankelijk
Een dynamisch logo dat in verschillende vormen kan worden gebruikt met een kleurenpalet dat is afgestemd op het seizoen. De focus in de huisstijl ligt op ronde, speelse vormen die symboliseren hoe kinderen groeien en zich ontwikkelen. De huisstijl maakt gebruik van elementen uit de natuur om de fantasie te prikkelen en het ontdekken te stimuleren. Simpele vormen in opvallende kleuren: net wat Peuterwerk wil uitstralen.
Tijdens het merkactivatie proces konden we helemaal los. Echt iets voor ons! Er kwam een lanceringsanimatie, voor social media maakten we content én er kwamen verschillende offline middelen, zoals een poster, flyer en kaartjes.



Verbindt. Verrijkt. Verwondert.
Het Academiehuis, een plek om te ontmoeten én verbinden. Een plek om te leren en te innoveren, maar vooral een plek om je te verwonderen. Iets waar het Academiehuis meer dan trots op is en graag met iedereen wil delen. Meer dan logisch, vinden we bij Beeldprikkels. Maar hoe overtuig je iedereen in Zwolle én daarbuiten? Juist! Door de juiste communicatie en visuele elementen. Het Academiehuis mag gezien worden: het werd tijd voor een rebranding!

Highlights
Opdrachtgever
Academiehuis
What we did
Merkverhaal
Rebranding
Print
Social MediaWhat we loved
De rondleiding onder de gerestaureerde gewelven om nog meer de historie van de grote kerk te ervaren en zo te kunnen verwerken in het design.
(Re)brand los!
Om een goede rebranding uit te kunnen voeren, moet je terug naar de basis. Wat is het Academiehuis en voor wie is het Academiehuis? Op die, én nog veel meer vragen kregen wij antwoord en hebben we verwerkt in het merkverhaal. In het merkverhaal lees je dat het Academiehuis dé plek is om gedachten en verhalen uit te wisselen, om te luisteren naar muziek, waar kunst een plek krijgt en waar vooral is te lezen dat zij een interessante toevoeging zijn aan de Zwolse cultuur. En dat voor jong én oud!
Maar met alleen lezen ben je er niet. Dat willen we natuurlijk ook laten zien. Check! Met de vernieuwing van het beeldmerk (de engel), een nieuw font en de uitbreiding van het kleurenpalet werd het Academiehuis pas écht gezien. In woord en beeld.

Lijnenspel
De grote kerk in Zwolle, oftewel het Academiehuis vraagt om een bijzondere identiteit. Een plek wat veel meer is dan alleen een plaats met events. Dit hebben we doorgevoerd in alle visuele uitingen. Daarbij is een terugkerend element: het lijnenspel. Niet zo heel gek, want de lijnen komen gewoon vanuit de kerk! De gewelven, de vormen en de ramen. En juist die prachtige belijning die de kerk zo’n uniek tintje geven, leeft door in de identiteit en alle middelen. De schuine woorden in de vormgeving? Goed gezien! Dat is om de nadruk te leggen op de belangrijke woorden van het Academiehuis, voor de doelgroep. Wel zo duidelijk!
Doorvertaling identiteit on- en offline
Nadat de corporate identity, oftewel de bedrijfsidentiteit staat, werd het tijd voor de doorvertaling en onderscheiding van alle ‘labels’. De categorieën ‘woord’, ‘muziek’, en ‘kunst’ krijgen een eigen beeldmerk, zodat het Academiehuis gericht zijn doelgroepen kan voorzien van de leukste content. Hoogste tijd voor hen om het allemaal te laten zien aan de buitenwereld. Want zeg nou zelf: het Academiehuis vraagt toch om een bezoekje?
Die doelgroep bereiken: dat kunnen ze wel! Met het prachtige ‘Zwolle Baroque Festival’ en de (her)opening op 19 januari weten ze jong én oud te verrassen met de veelzijdigheid van de Grote Kerk Zwolle. We zijn dan ook meer dan trots dat we voor hen meerdere uitingen voor op social media hebben gemaakt. Want echt, aandacht: dat verdienen ze! Chapeau!







Highlights
Opdrachtgever
Kenniscentrum sport & bewegen
What we did
Print
Animatie
Online publicatieWhat we loved
De uitdaging om complexe informatie te laten aanspreken op de doelgroep
Meer impact door kennis
Dát is de belofte die Kenniscentrum Sport en Bewegen maakt richting hun doelgroep(en). Niet zo heel gek, want de organisatie maakt kennis uit wetenschap, beleid en praktijk beschikbaar en toepasbaar voor professionals. Denk bijvoorbeeld aan kennis over het belang en de effecten van sport en bewegen en het adviseren en ondersteunen van professionals bij complexe vraagstukken en het realiseren van hun eigen werkdoelen.
Kortom: Kenniscentrum Sport en bewegen is dé organisatie om professionals te inspireren om aan de slag te gaan met sporten en bewegen. Al deze kennis vraagt natuurlijk om een constante stroom van visuele beelden. Via onder andere online publicaties, animaties en infographics maken we kennis visueel begrijpbaar voor jong én oud.
Complexe informatie inzichtelijk maken
Kenniscentrum Sport en Bewegen verzamelt de nieuwste inzichten uit wetenschappelijk onderzoek op het gebied van sport en bewegen. Deze complexe materie maken wij begrijpelijk voor professionals (zoals buurtsportcoaches, NOC*NSF en gemeentes) in het werkveld van sport en bewegen.
Met onze visuele uitingen maken we dus écht de impact voor professionals een stukje groter. Met begrijpelijke illustraties en animaties verwerkt in interactieve online publicaties is het niet alleen begrijpelijk en mooi, maar ook toegankelijk! En snel een overzicht creëren van data? Dat kan! Een overzichtelijke infographic is dan het juiste middel.
En niet geheel onbelangrijk: daarmee kunnen professionals die werkzaam zijn in sport, zorg, onderwijs en overheid direct aan de slag.
Voor jong en oud
De kennisproducten vanuit Kenniscentrum Sport en Bewegen zijn gericht op verschillende doelgroepen en thema’s. Zo hebben wij verschillende middelen gemaakt gericht op 0-4 jarigen, jongeren, senioren, maar ook op buurtsportcoaches, basisschool leerkrachten en mensen die werkzaam zijn in de jeugdgezondheidszorg. De informatie varieert: zo hebben wij online publicaties gemaakt wat de waarde van sport voor mensen met een verstandelijke beperking is, maar ook welke oefeningen je kan doen om als 65-plusser nog fit en gezond te blijven.
Belang van bewegen
Een mooi voorbeeld van een uitwerking voor Kenniscentrum Sport en Bewegen is de online publicatie over spier- en botversterkende activiteiten. Met deze online publicatie laat de organisatie zien wat het belang is van spier- en botversterkende activiteiten, inclusief uitgebreide uitleg hoe je dit dan doet. Dit hebben we speciaal voor de doelgroep inzichtelijk gemaakt aan de hand van een serie korte animaties waarin de bewegingen gevisualiseerd wordt.
Welkom in Zwolle: Dé bruisende stad waar het leven gevierd wordt!
Zwolle als dé beste plek om avonturen te beleven door kunst en cultuur, de leukste restaurants of te shoppen? Dat wisten wij natuurlijk allang, maar hoe overtuig je de rest van Nederland? Laat dat maar aan Beeldprikkels en Marketing Oost over. Met de campagne ‘Verder kijken in Zwolle’ hebben we een real life streamingdienst ontwikkeld waar we de bezoekers laten ontdekken wat Zwolle te bieden heeft. Een stad vol verhalen die zij zelf schrijven.

Highlights
Opdrachtgever
MarketingOost & Gemeente Zwolle
What we did
Concept
Graphics
Projectmanagement
What we loved
Het eindresultaat!
Binge away!
Niets is lekkerder dan comfortabele kleding, neerploffen op de bank met een dekentje en een goedgevulde snack-bak. Als je de juiste serie hebt gevonden om je volledig in kwijt te raken, kom je nog maar moeilijk in beweging. Maar wat nu, als je ook real life kan bingen? Net zo leuk, maar veel gezonder! Met ‘verder kijken in Zwolle’ wat gericht is op de doelgroepen: vriendengroepen, vriendinnen en jonge stellen laat Zwolle zien dat het anders én beter kan!
En niet geheel onbelangrijk: de bezoeker bepaalt in deze serie het verloop én hoe het afloopt. Gehele regie in handen dus! Zwolle zit, welk seizoen ze ook uitkiezen, vol geweldige restaurants, verrassende shops, heerlijke terrassen, luxueuze hotels, bruisende kroegen en indrukwekkende cultuur. Een beter decor voor een hitserie vind je nergens. Zwolle is 365 dagen per jaar en 24 uur per dag een hitserie waaraan bezoekers een volgende aflevering plakken.
Via verderkijkeninzwolle.nl bepaalt de bezoeker dus de afleveringen, ofwel de activiteiten van die dag! Binge away!



The making of!
We regelden modellen, bezochten locaties, scoorden de leukste kleding én attributen. Samen met de storyteller, fotograaf en filmmaker maakten we het plaatje compleet om vervolgens te verwerken in het draaiboek.
Tijdens de warme zomerdagen spendeerden we veel van onze tijd in de fotostudio en op verschillende plekken van Zwolle. Voor ons ook leuk, want zo leerden we Zwolle nóg beter kennen! Als we dan later onze eigen filmposter op abri’s en billboards in de grote steden door heel Nederland zien hangen, voelt dat wel goed, hoor!
Daar zijn ze dan: dé filmposters voor de enige echte streamingdienst van Zwolle. Trots!



Dé streamingdienst van Zwolle
Natuurlijk hield het niet op bij de offline campagne. Online gingen we gewoon door! Door middel van online marketing brachten wij onze campagne bij de doelgroepen onder de aandacht. Ze werden verwend met 3 trailers om zo te kunnen verdwalen op de streamingdienst van Zwolle. Ook benieuwd naar de trailers en hotspots van Zwolle? Let’s watch!

Als kers op de taart zat de campagne bij de top 3 genomineerden van het X-Festival… en die hebben we, tromgeroffel.. nét niet gewonnen. Maar hé, de vakjury heeft de campagne van Zwolle binnen de categorie ‘Digital Marketing Award’ als meest creatief, vernieuwend en revolutionair erkend. Reden genoeg om absoluut trots te zijn!
X-Festival – Digital Marketing Award


Stap in de kinderwereld bij Doomijn!
‘Stap in de kinderwereld en verwonder je’. Dat is waar Doomijn in gelooft én wil uitstralen naar ouders en kinderen. Als geen ander creëren zij een wereld waarin het kind-zijn centraal staat. Zij maken het leven mooier door kinderen en volwassenen de kracht van spelen bij te brengen.
En juist daarom is met het ontwikkelen van de nieuwe identiteit gekozen voor een dynamische identiteit. Iets wat meebeweegt, opvalt en echt eruit springt! En waar vooral is gekeken naar de belevingswereld van kinderen. Want zeg eens eerlijk, zo lang mogelijk kind blijven: dat willen we toch allemaal?

Highlights
Opdrachtgever
Doomijn Kinderopvang
What we did
Strategie
Concept
Rebranding
Website
Online publicaties
PrintWhat we loved
Tijdens het ontwerpen zelf weer een duik in de kinderwereld nemen
Van merkverhaal naar visuele identiteit
Wat speelt zich af in de wereld van een kind? Welke kleuren en welke vormen spreekt hen het meeste aan? Met het bedenken, creëren en ontwerpen van de nieuwe merkidentiteit hebben we letterlijk een laag over de werkelijkheid heen gelegd om ouders de wereld te laten zien vanuit de ogen van het kind.
We hebben gekeken naar het merkverhaal, gevoeld en geluisterd naar wat voor ouders en kinderen belangrijk is en dat omgezet in een visuele merkidentiteit.





Stijl, logo en illustraties
Bij het creëren van de stijl, het beeldmerk, het logo én alle illustraties hebben we gebruik gemaakt van basisvormen die altijd door kunnen blijven ontwikkelen. Is het een giraffe? Een pauw? Of toch een olifant? Het kan allemaal met een set basisvormen en kleuren. Het mooiste is dat kinderen er ook zelf mee aan de slag kunnen om hun eigen beestjes te ontwikkelen. Noem het fantasiebeestjes of verwondervondsten: het is in ieder geval gemaakt om in de fantasie- én in de kinderwereld te stappen.



Online publicaties
Voor alle praktische tips, inspiratie en persoonlijke verhalen maken wij regelmatig online publicaties voor Doomijn Kinderopvang. Van magazines over de zwangerschap tot aan doelgroepgerichte magazines over baby’s, peuters en kleuters: alle pedagogiek wordt in zo’n online magazine op een interactieve manier weergegeven. Het leest makkelijk weg doordat het op zowel desktop als mobiel goed te lezen is. Dé manier dus om ouders te laten zien dat Doomijn zoveel meer is dan alleen kinderopvang.

‘Doomijn blijft je verwonderen’
Samen voor iedereen
Almere College is en staat voor openbaar onderwijs. Een ontmoetingsschool voor iedereen en met iedereen. Met zes samenwerkende scholen in Kampen en Dronten is er een passende plek voor ieder jong mens. Zes scholen met dezelfde passie, maar een eigen uitstraling. Tijd dus voor een rebranding en één gezamenlijke nieuwe kleurrijke stijl om mee te shinen!
Highlights
Opdrachtgever
Almere College
What we did
Strategie
Concept
Rebranding
Website
Online publicaties
Print
ContentWhat we loved
Al het enthousiasme van de jongeren om samen aan deze nieuwe stijl te werken
Merkidentiteit
Vanuit die positionering en het merkverhaal hebben we de nieuwe merkidentiteit ontworpen. Met onder andere een nieuw logo, knallende kleuren, fotografische hoogstandjes en dynamisch inzetbare elementen die het Almere College laat stralen.
*Shine*
Het enthousiasme van de jongeren om samen aan deze nieuwe stijl te werken was fantastisch!
Offline & online
Naast alle offline middelen zoals het strategisch beleidsplan en de schoolgidsen gingen we ook online aan de slag. Maakten een toffe online publicaties voor groep 8 en een website om een goede eerste indruk aan de toekomstige leerlingen van het Almere College te geven.

Gadgets, gadgets en nog meer gadgets
Toen de stijl eenmaal stond mochten we aan de slag met alle gadgets. Van voorlichtingsavonden, diploma uitreikingen tot studiedagen. Voor leerlingen, ouders, leerkrachten, van nu of die van de toekomst.

Tintengroep – Sterk in sociaal werk!
De Tintengroep is sterk in sociaal werk. Zij helpen inwoners in Drenthe, Flevoland, Friesland, Groningen en Overijssel om in een kwetsbare periode in hun leven op eigen kracht hun situatie te verbeteren. Dit doen ze door mensen handvatten aan te reiken die zij nodig hebben om tot een oplossing te komen. Ze proberen hierbij altijd het sociale netwerk –gezin, buren, vrienden- van de hulpvrager in te zetten. Want samen bereik je meer dan alleen!

Highlights
Opdrachtgever
Tintengroep
What we did
Strategie
Concept
Rebranding
PrintWhat we loved
De uitdaging om diversiteit creëren
Van ontwerp naar impact: visuele identiteit van Tintengroep
Maar wat bewerkstelligen sociaal werkers van tintengroep nu eigenlijk? Hoe doen ze dat en welke kennis, vaardigheden, waarden en professionele vermogens gebruiken ze daarbij? Om daar antwoord op te geven hebben zij drie jaar geleden het onderzoek ‘Het geheim van sociaal werk’ gestart. Een gedegen onderzoek onder drie doelgroepen: eigen sociaal werkers, klanten en ketelpartners.
Een meerjarig onderzoek waarbij die visie en missie van Tintengroep zowel intern als extern steeds meer duidelijk werd. Maar de vraag bleef: hoe geef je dat visueel weer? Hoogste tijd voor de vonkjes van Beeldprikkels!


De kracht van Rebranding
Tintengroep is een maatschappelijke, warme en sociale organisatie. Het logo van Tintengroep bestond al, maar wij mochten wel de verdere doorontwikkeling doen in onder andere de illustratiestijl. Een rebranding is geboren! Om het gevoel van Tintengroep over te brengen is er gekozen voor een persoonlijke identiteit. Iets wat dichtbij staat, waar je onderdeel van wil zijn. Met mooie rondingen en warme kleuren. Je kijkt er naar, maar het voelt alsof je er letterlijk bij in zit. Gemeenschappelijk, maatschappelijk: dát is Tintengroep.

Dat vraagt om een middel!
Voor Tintengroep hebben we diverse middelen mogen ontwikkelen: korte animaties, posters en infographics. En heb je het werkboek al gezien? Daar wordt in tekst en beeld uitgelegd wat het geheim van sociaal werk is, en nog veel belangrijker: wat hun toegevoegde waarde is voor de maatschappij. Tot op de dag van vandaag creëren wij de mooiste ontwerpen wat zorgt voor impact. En wie wil dat nou niet?

